Handelsbetingelser

Generel information

Onlinekids

CVR nr. 31767989
Greve Main 23
DK-2670 Greve
Danmark

Administration: administration@onlinekids.com
Reklamation: kundeservice@onlinekids.dk
Kundeservice: kundeservice@onlinekids.dk

Telefonnummer: +45 70 500 289


Betaling

På Onlinekids kan du betale med:
Dankort, MobilePay, VISA, VISA Elektron, JCB, MasterCard, MasterCard Debit, American Express, Viabill, Anyday og Pay Pal.

Der er gebyrfrit at benytte betalingskort hos Onlinekids.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Onlinekids’ lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
 

ViaBill
Ved køb med ViaBill, vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedelige ydelse samme dato hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/  


Anyday
Med Anyday kan du dele din betaling op i 4 dele.
Du betaler 25% når varen leveres, og det resterende beløb betales af, over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday.

Læs mere her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

 

Levering

Hvornår bliver min ordre sendt?
Vi tilbyder hurtig levering I alle Europæiske lande. Vi stræber efter at afsende alle ordre indenfor én hverdag. Hvis levering er længere end normalt pga. varens placering på fjernlager, kan du se det på det specifikke produkt, og det vil dermed altid være synligt før køb. Alle produkter på samme ordre sendes samlet og det betyder at hvis der er forlænget leveringstid på ét produkt, sendes hele ordren afsted så snart den sidste vare ankommer til vores lager.


Leveringsformer
Leveringsmulighederne afhænger af størrelse og vægt på de produkter du har bestilt. Vi har vist de overordnede muligheder nedenfor og du kan altid finde dine specifikke fragtmuligheder, omkostninger og leveringstider inden du gennemfører dit køb. Du er meget velkommen til at kontakte kundeservice hvis du har nogle spørgsmål.

  • 0 kr. for afhentning på vores lager i Greve.
     
  • 39 kr. for levering til pakkeshop - fri fragt ved 499 kr.
     
  • 39 kr. for at få pakken stillet på din adresse. GLS stiller pakken på et aftalt sted på modtagerens adresse. Efter leveringen får du besked via mail og sms. Du behøver ikke være hjemme ved levering. Denne leveringsform er på eget ansvar efter at pakken er placeret på adressen.
     
  • 69 kr. for hjemmelevering - fri fragt ved 999 kr. Denne fragtform kræver at du er hjemme ved levering. Hvis du ikke er hjemme, kan du efterfølgende hente pakken i den nærmeste GLS pakkeshop. Du vil få besked herom, så snart pakken er klar til afhentning.
     
  • Levering af store varer med Godstransport: Pris varierer afhængig af varens art og hvortil pakken sendes.
     

Levering sker med GLS, DSV, UPS og Postnord. Leveringstiden er 1-3 dage.


 
Min pakke havde en transportskade!
Hvis din pakke er blevet beskadiget i transporten og et eller flere produkter har taget skade, anbefaler vi på det kraftigste, at du retter henvendelse til os med det samme og aller helst indenfor 2 hverdage fra modtagelse. På den måde kan vi bedst hjælpe dig. Send en mail på kundeservice@onlinekids.dk med emnet: TRANSPORTSKADE. Husk at skrive dit ordrenummer samt at vedhæfte billeder af pakken og det ødelagte produkt, så hjælper vi så godt vi kan.

 

Kan jeg ændre min leveringsadresse?
Hvis du ønsker at ændre leveringsadressen skal du kontakte vores kundeservice team så hurtigt som muligt. For at holde vores hurtige leveringstider, bliver din ordre behandlet så snart den bliver lagt ind i vores system. Derfor kan vi ikke garantere at vi kan lave ændringen.


 
Hvad sker der hvis min ordre er forsinket?
Hvis der skulle opstå en uventet forsinkelse, vil vi kontakte dig. Du er naturligvis berettiget til at annullere din ordre hvis du ikke er tilfreds med den nye leveringstid. Hvis du ønsker at annullere din ordre, trækker vi naturligvis ikke betalingen for din ordre.



Hvor er min pakke?
Når din ordre bliver afsendt fra vores lager, sender vi en mail til dig med. Klikker du på linket I mailen, vil du kunne se hvor langt pakken er nået.



Hvad hvis jeg ikke har modtaget min ordre?
Hvis du ikke har modtaget din ordre indenfor den forventelige tidsramme, beder vi dig kontakte vores kundeservice team så vi kan hjælpe dig. Vær venligst opmærksom på at en manglende pakke skal angives til os indenfor 30 dage fra forventet modtagelse.


 

Retur og ombytning

Bare rolig – vi kender det godt… Tingene du har købt er ikke lige dig alligevel, størrelsen passer ikke helt eller noget helt andet. Og det er helt fint.
Vi har gjort det super nemt for dig at returnere til os – selv om vi selvfølgelig helst vil have at du beholder dem og elsker dem for evigt.

Vi tilbyder en udvidet 365 dages returperiode fra den dag du modtager din ordre. Herudover tilbyder vi 14 dages fortrydelsesret. Find mere information om fortrydelsesret, i afsnittet ‘Fortrydelsesret’ nedenfor.


Særligt vigtige informationer:
Hvis du modtager et beskadiget produkt, skal du oprette en reklamation og afvente vores svar før du gør mere. Tjek evt. vores afsnit ‘Reklamation’ for mere information.

Hvis selve forsendelsen er beskadiget og dermed har beskadiget selve produktet, bedes du kontakte vores kundeserviceteam på kundeservice@onlinekids.dk hurtigst muligt og gerne indenfor 2 hverdage efter du har modtaget forsendelsen

Du kan IKKE returnere en vare ved blot at nægte modtagelse af varen. Hvis du fortryder efter, at pakken er sendt fra os, skal du hente pakken hos udleveringsstedet og sende den retur til os.
Hvis pakken ikke afhentes, registreres den automatisk som ikke-afhentet. I dette tilfælde, fratrækkes de udgifter vi har i forbindelse med at få pakken sendt retur til os (80 kr.), fra det beløb du kan få tilbagebetalt når vi har håndteret returforsendelsen.


Kan jeg returnere et produkt der er købt til nedsat pris?
Du har altid mulighed for at returnere et produkt købt hos Onlinekids.

Hvis du ønsker at returnere ét eller flere produkter der er købt til fuld pris, og dermed har bidraget til en rabat, har vi mulighed for at tilbyde delvis returnering. Det betyder at du kan returnere præcis de produkter du ønsker.

Hvis du ønsker at returnere ét eller flere produkter der har bidraget til en rabat, eksempelvis (og ikke begrænset til) kampagner hvor der kan opnås en rabat ved et specifikt minimumsbeløb, har vi desværre ikke mulighed for at tilbyde delvis returnering. I dette tilfælde skal du sende alle de produkter der har bidraget til rabatten, retur til os.


Kan jeg returnere plejeprodukter?
Af hygiejnemæssige årsager, beder vi dig om IKKE at prøve vores plejeprodukter hvis du ønsker at returnere disse. Når vi modtager plejeprodukter retur, bliver disse grundigt tjekket for tegn på brug. Hvis vi vurderer at produktet har været taget i brug, har vi desværre ikke mulighed for at give dig alle pengene tilbage. Vi vurderer værdiforringelsen i hvert enkelt tilfælge, og denne vil blive trukket fra varens pris.


Har I modtaget det jeg har sendt retur til jer?
Det tager normal op til 10 hverdage for at få pakken leveret til, og behandlet på, vores lager. Alle produkter bliver gennemgået ift. vores politikker om oprindelig tilstand og rimeligt brug. Se vores afsnit ’Retur og ombytning’ for mere information.
Vi sender dig en mail så snart vi har behandlet din returnering.


Returret i forbindelse med erhvervskøb
Køber du som forretningsdrivende varer på vores hjemmeside, tilbyder vi 14 dages returret.


Sådan sender du varer retur til os:
Der er nogle generelle retningslinjer der er gode at kende når du skal sende produkter retur til os. Vi har listet dem op her, for at gøre det så nemt som muligt for dig at returnere til os, uanset årsag:

  • Når du har givet os besked om at du vil sende produkter retur, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
     
  • Alle returnerede produkter skal pakkes forsvarligt ind så produktets originale indpakning ikke bliver beskadiget. Undlad at samle møbler da det kan forårsage betydelig forringelse af værdien.
     
  • Du kan frit vælge hvilket fragtfirma der skal hjælpe med at fragte din pakke til vores lager. Vi samarbejder med GLS, og du er derfor velkommen til at købe et GLS returfragtlabel hos os. Det kan købes her, og koster 49,95,- Du er ansvarlig for at din pakke kommer retur til os.
     
  • Vi anbefaler ALDRIG at sende varer med normal post. Når du sender med normal post, er din pakke ikke forsikret og du har ikke mulighed for at spore pakken hvis den ikke kommer frem til os.
     
  • Vi anbefaler derfor ALTID at du sender som pakkepost. Her har du nemlig mulighed for at spore pakken på hele dens rejse frem til os. 
     
  • Det er en god idé at notere pakkens ID og at bede om en indleveringskvittering når du overlader pakken til fragtfirmaet.
     
  • Alle ombyttede produkter skal pakkes forsvarligt ind så produktets originale indpakning ikke bliver beskadiget.

Kontakt venligst vores kundeserviceteam hvis du har spørgsmål.


Jeg har købt et produkt jeg ikke ønsker alligevel - hvad nu?
For at returnere et uønsket produkt, beder vi dig oprette din retur på vores hjemmeside. Det gør du således:

  1. Gå til Onlinekids.dk og find ‘Opret retur’ i menuen.
     
  2. Brug dit ordrenummer og den e-mail du brugte da du lagde ordren, til at logge ind i retursystemet.
     
  3. Vælg de(t) produkt(er) du ønsker at returnere og angiv grunden til at du ønsker at returnere.
     
  4. Returnér produktet til os ved enten at returnere det fysisk på vores lager i Greve, eller ved at sende det som pakkepost.
    Du bærer omkostningen for at sende varen retur til os. Lange de fleste pakker kan sendes som normal pakkepost. Du har mulighed for at købe en returfragtlabel på vores hjemmeside, ligesom du frit kan vælge at sende en pakke retur til os, med en hvilken som helst anden transportør. Ønsker du at bruge GLS returfragtlabel kan du købe et label her. Det koster 49,95,-
     
  5. Vi modtager kun pakker sendt direkte til vores adresse indenfor vores åbningstid.
     
  6. Når din retur er oprettet og varen er modtaget hos os, tilbagebetaler vi pengene indenfor 10 hverdage. Alle produkter bliver gennemgået ift. vores politikker om oprindelig tilstand og rimeligt brug.
     
  7. Du skal returnere varen til os uden yderligere forsinkelse og senest 14 dage efter at du har oprettet din returnering. Du bærer de direkte omkostninger forbundet med returnering af produktet. Ved returnering er du ansvarlig for at pakke produktet på ansvarlig vis. Du bærer ansvaret for produkterne indtil de er leveret på vores lager.
    Vores returadresse er: Onlinekids, Greve Main 23, 2670 Greve.
     
  8. Så snart vi har behandlet dine returnering, sender vi dig en mail herom.

     

Sådan bytter du til en anden størrelse
For at bytte til en anden størrelse beder vi dig oprette din ombytning online. Det gør du således:

  1. Gå til på Onlinekids.dk og find ‘Opret din retur’ I menuen.
     
  2. Brug dit ordrenummer og den e-mail du brugte da du lagde ordren, til at logge ind i retursystemet.
     
  3. Vælg de produkter der skal byttes og notér hvilken størrelse du ønsker at bytte til.
     
  4. Returnér produktet til os ved enten at returnere det fysisk på vores lager i Greve, eller ved at sende det som pakkepost, indenfor 14 dage efter du har oprettet din retur på vores hjemmeside.
    Du bærer omkostningen for at sende varen retur til os, men når du ønsker at ombytte til en anden størrelse, giver vi fragten på forsendelsen af denne. Lange de fleste pakker kan sendes som normal pakkepost. Du har mulighed for at købe en returfragtlabel på vores hjemmeside, ligesom du frit kan vælge at sende en pakke retur til os, med en hvilken som helst anden transportør. Ønsker du at bruge GLS returfragtlabel kan du købe et label her. Det koster 49,95,-
     
  5. Vi modtager kun pakker sendt direkte til vores adresse indenfor vores åbningstid.
     
  6. Vi sender den nye størrelse afsted til dig så snart vi har modtaget din pakke på vores lager.


 

Fortrydelsesret
Hos Onlinekids tilbyder vi 14 dages fortrydelsesret. Vigtigt at vide om fortrydelsesret er:

  • Din fortrydelsesret udløber 14 dage efter dagen du modtager dine varer eller
    • Modtager den/de sidste varer, hvis vi har aftalt at dele din ordre i mere end én pakke.
       
  • Fortrydelsesretten finder kun anvendelse når den bruges på din samlede ordre og når du gør tydeligt opmærksom på at du ønsker at benytte denne.
     
  • Du kan IKKE fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen. Hvis du fortryder efter, at pakken er sendt fra os, skal du hente pakken hos udleveringsstedet og sende den retur til os.
    Hvis pakken ikke afhentes, registreres den automatisk som ikke-afhentet. I dette tilfælde, fratrækkes de udgifter vi har i forbindelse med at få pakken sendt retur til os (80 kr.), fra det beløb du kan få tilbagebetalt når vi har håndteret returforsendelsen.



Sådan bruger du din fortrydelsesret
Indenfor 14 dage efter du har modtaget din ordre, skal du fortælle os at du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret. Send informationen til kundeservice@onlinekids.dk og tydeliggør at du ønsker at bruge din fortrydelsesret (brug eventuelt skemaet i bunden af disse handelsbetingelser). Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Når du bruger din fortrydelsesret og sender ordren tilbage til os, bærer du omkostningen forbundet med returforsendelsen. Du er berettiget til en fuld tilbagebetaling for alle produkter på din ordre og omkostningen for den billigste fragt vi tilbyder. Hvis du har valgt en særlig leveringsform, tilbagebetaler vi kun beløbet svarende til den billigste fragt.

Vi beder dig se afsnittet om 'Retur og ombytning' for informationer om hvordan du sender varer retur til os.



Må jeg prøve produktet før jeg bruger min fortrydelsesret?
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.

Det betyder at:

  • Du kan derfor prøve dit køb, men må ikke tage det i brug.
     
  • Du kan pakke legetøj ud og undersøge det, men du må ikke lade dit barn lege med det hvis du ønsker det fulde beløb tilbage.
     
  • Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
     
  • Vi anbefaler IKKE at du samler møbler, da de taber betydelig værdi herved.
     
  • Hvis produktet er skadet eller bærer brugsmærker når du returnerer det til os, mister du IKKE din fortrydelsesret. Vi fratrækker blot det beløb værdiforringelsen svarer til, inden vil tilbagebetaler dine penge.
     
  • Hvis produktet har mistet al værdi, kan vi desværre ikke tilbyde en tilbagebetaling.
     
  • Onlinekids vurderer alle produkter ved returnering. Hvis du er uenig I vores vurdering, beder vi dig tjekke vores sektion om ’Retten til at klage’.
     
  • Du kan IKKE fortryde et køb ved blot at nægte modtagelse af varen. Hvis du fortryder efter, at pakken er sendt fra os, skal du hente pakken hos udleveringsstedet og sende den retur til os.
    Hvis pakken ikke afhentes, registreres den automatisk som ikke-afhentet. I dette tilfælde, fratrækkes de udgifter vi har i forbindelse med at få pakken sendt retur til os (80 kr.), fra det beløb du kan få tilbagebetalt når vi har håndteret returforsendelsen.
 


Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.


Hvad bliver tilbagebetalt?
Hvis du bruger din 14 dages fortrydelsesret på hele din ordre indenfor 14 dage efter modtagelse, og gør os tydeligt opmærksom på at du ønsker at fortryde ordren, får du alle dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb du hæfter for. 
Vi returnerer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke hvis du har valgt en fragtform der er dyrere end den billigste form for standardlevering vi tilbyder. I dette tilfælde tilbagebetaler vi dig for den billigste fragtform).

Hvis du efter fortrydelsesfristen på 14 dage ønsker at gøre brug af vores udvidede 365 dages returret på ét eller flere uønskede produkter, tilbagebetaler vi produkternes pris. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb du hæfter for. Du bærer de direkte omkostninger forbundet med returnering af produktet. 

 

Hvor lang tid tager det før jeg får mine penge tilbage?
Så snart din returnering er behandlet og godkendt på vores lager, bliver dine penge tilbagebetalt med samme betalingsmiddel du brugte, da du lagde ordren. Det kan tage op til 5 hverdage for vores lager at behandle og godkende din returnering efter ankomst til lageret.
Alle produkter bliver gennemgået ift. vores politikker om oprindelig tilstand og rimeligt brug. Se vores afsnit ’Retur og ombytning’ for mere information.

Hvis du ikke har modtaget en bekræftelses e-mail fra os ift. din returnering, indenfor 10 hverdage fra du sendte pakken, anbefaler vi at du tjekker forsendelsen på fragtfirmaets website før du kontakter os.

Hvis du har modtaget en bekræftelsesmail fra Onlinekids ift. din returnering, vil du modtage din tilbagebetaling indenfor kort tid. Det tager normalt op til 3 til 5 hverdage før pengene er synlige på din konto.

Vi sender dig en bekræftelsesmail så snart vi har gennemført din tilbagebetaling.

NOTÉR VENLIGST: I ferieperioder, eller perioder med særlig travlhed, kan behandlingstiden overstige 5 hverdage.



Hvordan modtager jeg min tilbagebetaling?
Det tager normal op til 10 hverdage før din pakke er blevet leveret til, og behandlet på, vores lager. Alle produkter bliver gennemgået ift. vores politikker om oprindelig tilstand og rimeligt brug. Se vores afsnit ’Retur og ombytning’ for mere information.

Når din returnering er godkendt af vores returafdeling, tilbagebetaler vi pengene med samme betalingsmetode du brugte da du lagde ordren. Det tager normal op til 5 hverdage før pengene er synlige på din konto.



Kan jeg få en tilbagebetaling hvis prisen er faldet siden jeg bestilte?
Som en online webshop, ændres vores priser som følge af trends, lagerbeholdning og efterspørgsel fra kunder. Vi har derfor ikke mulighed for at tilbyde en tilbagebetaling i tilfælde af prisfald.



Hvad gør jeg hvis min tilbagebetaling er forkert?
Vi beklager meget hvis vi har lavet en fejl med din tilbagebetaling!

Hvis det er tilfældet, beder vi dig kontakte vores kundeserviceteam på kundeservice@onlinekids.dk, så vi kan få rettet fejlen så hurtigt som muligt. Vær venligst opmærksom på at inkludere dit ordrenummer og andre relevante detaljer relateret til tilbagebetalingen, når du kontakter os.

Før du kontakter os, beder vi dig tjekke et par småting der kan påvirke det beløb du skal have tilbagebetalt:

  • Leveringsomkostninger bliver kun refunderet når du bruger din fortrydelsesret på hele din ordre indenfor 14 dage efter modtagelse, eller hvis der er tale om reklamation og denne omhandler hele ordren.
     
  • Hvis du har opnået en rabat da du lagde ordren, og denne ikke længere er gældende (fordi du eksempelvis kommer under grænsen for minimumskøb), bliver rabatten fratrukket din tilbagebetaling.



Hvis det er noget galt med varen (Reklamation)

Min pakke havde en transportskade!
Hvis din pakke er blevet beskadiget i transporten og et eller flere produkter har taget skade, beder vi dig rette henvendelse til os med det samme og aller helst indenfor 2 hverdage fra modtagelse for at vi kan hjælpe dig bedst muligt.
Send en mail til kundeservice@onlinekids.dk med emnet: TRANSPORTSKADE. Husk at skrive dit ordrenummer samt at vedhæfte billeder af pakken og det ødelagte produkt, så hjælper vi så godt vi kan.


Hvordan reklamerer jeg over et produkt?
Nogle gange møder et produkt ikke de forventninger du har til det. I dette tilfælde, hjælper vi naturligvis med at lave en reklamation. Når du shopper hos Onlinekids, har du 24 måneder til at lave en reklamation.
Hvis din reklamation er berettiget betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

  • Reklamationen skal laves indenfor en rimelig tidsramme efter du har opdaget manglen ved produktet. Din reklamation er rettidig hvis du reklamerer indenfor 2 måneder efter at manglen er opdaget.

Følg trinene nedenfor og gennemfør din reklamation med den rigtige information - så kan vi hjælpe dig hurtigere.



Reklamation på en barnevogn
Vi gør vores bedste for at behandle din sag så hurtigt som muligt. For at behandle din reklamation, har vi brug for følgende fra dig:

  • Send din reklamation til vores Kundeserviceteam online via formularen på vores hjemmeside.
     
  • Inkludér dit ordrenummer
     
  • Beskriv defekten på produktet
     
  • Vedhæft altid et par billeder / video så vi kan se hvad problemet er. Vi har, som minimum, brug for et billede tæt på fejlen, samt et på afstand, så vi kan se hvor på vognen problemet er opstået.
     
  • Vedhæft vognens serienummer.

Vores kundeserviceteam sender dig en bekræftelsesmail når vi har modtaget din reklamation. Vær venligst opmærksom på at vi skal afvente producentens svar, før vi kan komme retur til dig med en løsning på problemet.



Reklamation på alle produkter (bortset fra barnevogne)
Vi gør vores bedste for at behandle din reklamation så hurtigt som muligt. For at behandle din reklamation, har vi brug for følgende fra dig:

  • Send din reklamation til vores Kundeserviceteam online via formularen på vores hjemmeside.
     
  • Inkludér dit ordrenummer
     
  • Beskriv defekten på produktet
     
  • Vedhæft altid et par billeder / video så vi kan se hvad problemet er. Vi har, som minimum, brug for et billede tæt på fejlen, samt et på afstand, så vi kan se hvor på produktet problemet er opstået.
     
  • Vores kundeserviceteam sender dig en bekræftelsesmail når vi har modtaget din reklamation. Vær venligst opmærksom på at vi som oftest skal afvente producentens svar, før vi kan komme retur til dig med en løsning på problemet.



Hvornår skal jeg lave min reklamation?
Du skal lave din reklamation indenfor ‘rimelig tid’ efter du har opdaget fejlen/manglen. Din reklamation vil altid være rettidig hvis den er lavet indenfor to måneder.



Tilbagebetaler I fragten I tilfælde af en reklamation?
Ja, hvis din reklamation er berettiget, tilbagebetaler vi dine fragtomkostninger ifm. returforsendelsen. Omkostningerne skal være rimelige og skal accepters af vores kundeserviceteam før varen sendes retur til os.

  • Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk at få en kvittering for forsendelsen, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
     
  • Vi modtager kun pakker sendt direkte til vores adresse indenfor vores åbningstid.

Kontakt venligst vores kundeserviceteam hvis du er I tvivl.


Reklamation i forbindelse med erhvervskøb
Vores produkter er beregnet til 'almindeligt' forbrug. Hvis produkterne bliver brugt i forbindelse med erhverv, tilbyder vi derfor desværre ikke reklamationsret.



Andre problemer med din ordre?


Jeg har modtaget et fejlbehæftet produkt.
Det er vi super kede af at høre, og vi hjælper meget gerne med at tage hånd om problemet.

  • Send din reklamation til vores Kundeserviceteam online via formularen på vores hjemmeside.
     
  • Inkludér dit ordrenummer
     
  • Beskriv defekten på produktet
     
  • Vedhæft altid et par billeder / video så vi kan se hvad problemet er. Vi har, som minimum, brug for et billede tæt på fejlen, samt et på afstand, så vi kan se hvor på produktet problemet er opstået.
     
  • Afvent vores svar før du gør mere.


Jeg mangler et produkt.
Det er vi meget kede af at høre! Hvis du mangler et produkt beder vi kontakt os indenfor 14 dage efter modtagelse af din ordre. Vi vil gøre vores bedste for at hjælpe dig.


Kan jeg annullere min ordre når den er gennemført?
Hvis du ønsker at annullere din ordre, beder vi dig kontakte vores kundeserviceteam så hurtigt som muligt på +45 70 500 289 (hverdage mellem 9-16). For at holde vores hurtige leveringstider, bliver din ordre nemlig behandlet så snart den er lagt ind i systemet, og det er derfor nødvendigt at arbejde hurtigt hvis vi skal nå at annullere den. 


Jeg har annulleret min ordre – hvornår får jeg mine penge tilbage?
Hvis du har annulleret en ordre, hæver vi ikke pengene for ordren. Vi trækker først pengene, når ordren forlader vores lager.
Afhængig af hvilken betalingsmetode du har brugt da du gennemførte dit køb kan det tage lidt tid før pengene bliver tilgængelige på din konto.

Vi frigiver altid pengene så snart ordren annulleres:

  • Brugte du Dankort, MobilePay, Forbrugsforeningen, VISA, Viabill og Anyday: Pengene bliver først trukket fra din konto når ordren sendes afsted. Annulleres ordren inden da, vil pengene ikke forlade din konto.
     
  • Brugte du MasterCard, MasterCard Debit, American Express, Pay Pal, VISA Elektron eller PayPal vil din betalingsudbyder reservere pengene til os når du gennemfører ordren. Det kan derfor tage op til 10 hverdage før du kan se pengene på din konto igen. Vi har desværre ikke mulighed for at fremskynde denne proces.
     
  • Er dine penge stadig ikke tilgængelige efter 10 hverdage, beder vi dig kontakte din bank.
     


Dine personlige data

Sådan bruger vi dine personlige data
For at du kan indgå aftale med os på Onlinekids, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Vælger du at få dine varer sendt, videregiver vi de nødvendige oplysninger til det valgte fragtfirma.

Personoplysningerne registreres hos Onlinekids og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. VI samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande der kan give dine oplysninger tilstrækkelig beskyttelse.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og den IT ansvarlige for Onlinekids har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på Onlinekids er Nickolass Urup-Madsen.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@onlinekids.dk.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du kontakte os på kundeservice@onlinekids.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  


 

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Onlinekids ApS
Greve Main 23
DK-2670 Greve
kundeservice@onlinekids.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)



Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14. december 2021